Velkommen til workshop Mediaproduksjon

Ungdomsklubben inviterer til en workshop i film og mediaproduksjon i forbindelse med åpningen av nytt mediarom. Workshopen vil gå over to dager, mandag 10. juni klokken 16.00 og onsdag 12. juni klokken 16.00, med oppmøte i Aure Arena.

Velkommen til mobiliseringsmøte "Gården som ressurs"

Aure kommune og Møre og Romsdal Fylkeskommune inviterer alle gårdbrukere som ønsker å utvikle sitt bruk med en tilleggsnæring til mobiliseringsmøte. Møtet holdes i Eplehuset i Kjørsvikbugen (Hemnevegen 681), mandag 3. juni klokken 17.00.

Vedtatte nye mål og retningslinjer for forvaltningen av hjorteviltet 2024-2026

Kommunestyret i Aure kommune vedtok i møte den 25.04.2024 “Mål og retningslinjer for forvaltningen av hjorteviltet i Aure kommune 2024-2026”.

Program for 17. mai i Aure 2024

Gratulerer med dagen, store  og små! Her er programmet for årets 17. mai-feiring i Aure.  Tradisjonen tro blir det felles arrangement i Aure sentrum og på Gullstein, og arrangementer rundt om i kretsene.  Legg merke til at festgudstjenesten i Aure kyrkje starter klokka 11.00,  én time senere enn tidligere år. Det gjør at også barnetoget og øvrige arrangement i Aure blir forskjøvet noe. Vel møtt til årets 17.mai-feiring i Aure!

Bestill møte med saksbehandler

Nå kan du avtale møte med saksbehandler via hjemmesiden vår!  Finn ønsket tidspunkt i kalenderen til saksbehandleren du trenger å snakke med, og bestill møte direkte.

Bestillingstransport blir avvikla

Bestillingstransport blir avvikla frå 1. juni 2024. Fylkestinget behandla i møte 23. april 2024 budsjettet for fylkeskommunen for 2024.

Svangerskapskonsultasjon hos fastlege

Svangerskapskontroll tilbys kun hos fastlege fra 1. mai.

Gratis vaksine mot kikhoste til gravide

Gravide i Aure kommune får gratis vaksine mot kikhoste fra 1. Mai, ved svangerskapskonsultasjon hos fastlege eller ved å kontakte Aure helsestasjon.

Høring- Lokale forskrifter etter ny opplæringslov

Ny opplæringsplan trer i kraft 1. august 2024. I den forbindelse skal kommunene vedta lokale forskrifter. Du kan sende inn din høringsuttalelse, innen 31. mai 2024.

Vil du bli meddommer?

Aure kommune har startet arbeidet med å finne nye meddommere til tingretten, lagmannsretten, jordskifteretten og skjønnsmedlemmer for valgperioden 2025-2028.  Hvis du ønsker et slikt verv, har du nå sjansen til å melde interesse til oss. Vervet varer fra 1. januar 2025 til 31. desember 2028.