Høring- Lokale forskrifter etter ny opplæringslov

Ny opplæringsplan trer i kraft 1. august 2024. I den forbindelse skal kommunene vedta lokale forskrifter. Du kan sende inn din høringsuttalelse, innen 31. mai 2024.

Legekontorene holder stengt 24. April

Aure og Tustna legekontor holder stengt 24. April, grunnet kurs.  Bestill resepter i god tid. Ved øyeblikkelig hjelp ring 116 117 . For akutt nødhjelp ring 113 .

Vil du bli meddommer?

Aure kommune har startet arbeidet med å finne nye meddommere til tingretten, lagmannsretten, jordskifteretten og skjønnsmedlemmer for valgperioden 2025-2028.  Hvis du ønsker et slikt verv, har du nå sjansen til å melde interesse til oss. Vervet varer fra 1. januar 2025 til 31. desember 2028.

Hjemmetjenesten takker for midler til løftestol

Hjemmetjenesten sør har gått til innkjøp av løftestol med midler fra Tustna Helselag og mottatte minnegaver.

Lag og organisasjoner inviteres til dialogmøte

Aure kommune inviterer frivillige lag og organisasjoner i kommunen til informasjon og dialog 25. april.

Fylkesvei 6192 er periodevis stengt på grunn av veiarbeid

Det pågår veiarbeid på fylkesvei 6192 på strekninga Hamnaosen til Hjelahamn, og veien vil derfor være stengt i perioder på 1 time på hverdager mellom klokka 07.00-17.00. Det er gjennomslipp av trafikk hver hele time. Utrykningskjøretøy kan passere. I følge Mesta vil arbeidet på veien pågå fram til 14. juni.

Detaljregulering Ørnhaugen næringsområde - høring til 1. mai 2024

Med hjemmel i Plan- og bygningslovens §12-11 blir forslag til detaljregulering for Ørnhaugen næringsområde, gnr.91 bnr.88 og 99, lagt ut til offentlig ettersyn samt sendt til sektormyndigheter og naboer med frist til 1. mai 2024 for å komme med merknader.

Vil du studere sykepleie nær der du bor?

Nå får du snart muligheten til det.   Regionrådet samarbeider med Nord universitet om å få på plass en sykepleierutdanning for innbyggere i regionen. I informasjonsmøter vil du få informasjon om sykepleierutdanningen som vi planlegger sammen med Nord universitet, og som vi håper på å få startet det første kullet i 2025.

Ny frisklivs- og folkehelsekoordinator i Aure

Marte Vik har startet i stilling som frisklivs- og folkehelsekoordinator i Aure kommune.

Ny gapahuk ved Aure barne- og ungdomsskole

Skolen takker alle som har bidratt med sponsormidler, spleis og dugnadsinnsats!