Sikker digital post

Vil du motta digital post fra det offentlige - ett sted, miljøvennlig og sikkert?

Åpne Altinn

Hvis du allerede har opprettet en digital postkasse trenger du ikke å foreta deg noe.
Digital post er gratis å bruke, det er miljøvennlig og alle viktige brev er samlet et sted.

Brev fra kommunen til deg som innbygger kan sendes på følgende måter:

  • Altinn - hvis du ikke har valgt Digipost eller e-Boks
  • Digipost eller e-Boks - hvis du har valgt en av disse
  • Papir - hvis du er reservert eller ikke har brukt Altinn, Digipost eller eBoks

Brev fra kommunen til næringsliv, lag og foreninger sendes til Altinn og disse kan ikke reservere seg digitalt.

 

Vil du fortsatt motta post på papir?

Hvis du ikke har en digital postkasse fra før av, får du brev på papir som før. Har du allerede har en digital postkasse, men ønsker å reservere deg, kan du gjøre det ved å ringe gratis på 800 30 300 eller reservere deg på nett:

Reserver meg mot digital post

Endre kontaktinformasjon

Du får varsel på SMS eller e-post når du mottar brev i din digitale postkasse. Du kan endre kontaktinformasjonen (SMS og e-post) i din digitale postkasse eller på www.norge.no

Endre din kontaktinformasjon

Hvorfor trenger jeg digital post når jeg har e-post?

Det offentlige kan ikke sende sensitiv informasjon, som for eksempel helseopplysninger, på e-post. Manglende kryptering i e-postløsninger gjør dette til en svært usikker kanal. Digital post er kryptert og er derfor en sikker kanal som nå innføres i alle landets kommuner

 

Med vennlig hilsen


Martin Olav Folde
rådmann

Sist endret 25.04.2016 11:26
Fant du det du lette etter?