Instruks idrettshallen

Instruks idrettshallen
 

  • Innesko/hallsko som ikke setter merker skal benyttes ved all idrettsaktivitet. Sokkelesten eller sko-overtrekk aksepteres ved ikke-idrettslig aktivitet.
  • Skillevegger heves til minimum 2 meter over gulv etter bruk. Når skillevegger heves eller senkes, så skal øvrige personer i idrettshallen holde min. 2 meters avstand til skilleveggene.
  • Håndballmålene skal låses med sugekopper til gulvet.
  • Kun sprayklister er tillatt.
  • Tyggegummi, snus, røyking eller lignende er ikke tillatt.
  • Alle dører til idrettshallen og tilhørende lagerrom, sekretariat og garderober skal låses etter bruk.
  • Aktive utøvere bør benytte garderobe for utesko, ytterklær, bager etc. Fellesområder/ganger er ikke lagerplass for slikt utstyr. Normal inngang til idrettshallen er ut av garderoben til ren sone mot sentralbanen, deretter ned trappen og rett inn i idrettshallen på gulvnivå.
  • Alle baller og utstyr skal settes på plass i lagerrom. Utstyr skal lagres slik at normal ferdsel sikres i lagerrommene.
  • Innebandymålene skal brukes kun til innebandy.
  • All klatring er på eget ansvar, se også egne regler ved klatreveggen.
    Det skal ikke pågå noe annen aktivitet i hall C når klatring pågår, skillevegg skal senkes ved klatring/buldring.
  • Idrettshallen skal ryddes etter bruk, dette inkluderer å fjerne klær, flasker, avfall og annet utstyr etter bruk.
  • Mobile basketballstativ skal legges ned og lagres etter bruk.
  • Mdf-plater skal legges ut som beskyttelsesgulv ved annen aktivitet enn idrett, samt når det er fare for at gulvet blir skadet av tyngre/spisse gjenstander.
  • Skader, tap, mangler og uønsket adferd skal snarest meldes til driftsleder og/eller tilsynsvakt. Skader og tap av utstyr må påregnes bli belastet den enkelte leietager.
  • Nødutganger skal ikke blokkeres.
  • Ansvarlig leietager er ansvarlig for at instruksen følges.

Publisert av Anne Moltubakk. Ansvarlig Lars Kjetil Torset. Sist endret 06.11.2015 13:28
Fant du det du lette etter?